Apex Legends: Balance Update für Legenden und Waffen ausgerollt

Für Apex Legends wurde ein Balance-Update für Legenden und Waffen ausgerollt.

Bei Entwickler Respawn wird derzeit nicht nur das Lichtschwert geschwungen, sondern man kümmert sich weiterhin auch um Apex Legends.

Für den kostenlosen Battle Royale Shooter wurde nun ein 277,13 MB großes Update veröffentlicht, welches sich hauptsächlich mit dem Balancing im Spiel beschäftigt.

So wurden bei den beiden Legenden Caustic und Gibraltar einige Änderungen vorgenommen und eine Reihe von Waffen, darunter Wingman, Havoc und Spitfire haben ebenfalls ein Balancing erfahren.

Die Patch Notes berichten von allen Änderungen des Updates.

Update 1.1.1 Patch Notes

LEGEND BALANCING

CAUSTIC:

  • Fortified Passive Perk added: reduces damage taken by 10%
  • Gas Damage per tick increased: 1 -> 4
  • Ultimate Throw distance increased: 28 meters -> 33 meters

GIBRALTAR:

  • Fortified Passive Perk added: reduces damage taken by 10%
  • Gun Shield health increased: 50 -> 75

WEAPON BALANCING

  • G7 SCOUT / TRIPLE TAKE / LONGBOW DMR
    • Lowered leg shot damage reduction: 25% -> 10%
    • Reduced base weapon sway by about 33%
    • Reduced base sway speed by about 25%

  • LONGBOW DMR
    • Increased fire rate 1.2 -> 1.6
    • Increased magazine size
      • Base mag increased: 5 -> 6 rounds
      • Common mag extender increased: 6 -> 8 rounds
      • Rare mag extender increased: 8 -> 10 rounds
      • Epic mag extender increased: 10 -> 12 rounds

  • HAVOC
    • Increased base magazine size: 25 -> 32 rounds
    • Charge Beam
      • Reduced cost per shot: 5 -> 4
      • Increased close range damage: 55 -> 60
      • Increased damage at range: 45 -> 50
      • Close range damage falloff increased: 35m -> 75m
      • Ranged damage falloff increased: 75m -> 125m

  • WINGMAN
    • Reduced magazine size
      • Base mag reduced: 6 -> 4 rounds
      • Common mag extender reduced: 8 -> 6 rounds
      • Rare mag extender reduced: 9 -> 8 rounds
      • Epic mag extender reduced: 12 -> 10 rounds

  • SPITFIRE
    • Reduced base damage: 20 -> 18
    • Magazine extender attachments reduced
      • Common mag extender reduced: 45 -> 40 rounds
      • Rare mag extender reduced: 55 -> 45 rounds
      • Epic mag extender reduced: 60 -> 55 rounds

ADJUSTMENTS TO GOLD WEAPON ATTACHMENTS:

  • Gold Havoc
    • Now has Turbocharger
    • Now has 1x-2x variable holo site
  • Gold R301
    • Now has 1x-2x variable holo site
  • Gold Wingman
    • Now has digital threat

 

BATTLE PASS XP BONUS EVENT:

In honor of Thicc-boi buffs, we’re going to be running a bonus Battle Pass XP event. From approximately 10AM PST 4/16 through approximately 10AM PST 4/18, your first Top 5 of the day (your squad places 5th or better in a match) will grant you 1 full bonus Battle Pass Level (29,500 BPP), up to a max of level 110. You can earn this once per day.

 

ADDITIONAL CHANGES

  • JUMP SHIP SPEED
    • Increased the speed of the ship by about 50%
      • We felt that the ship was moving a bit too slow after watching player behavior so we’re speeding it up so players that like to drop later in the flight path don’t have to wait so long.
  • BUG FIXES
    • Fixed UI bug where the wrong percentage would be displayed for all boost badges.

3 Kommentare Added

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  1. Phonic 6480 XP Beginner Level 3 | 17.04.2019 - 14:09 Uhr

    Trotz allem werde ich mit Apex nicht warm. Da bleib ich lieber bei Pubg wobei mir das ins letzte Zeit teilweise tierisch auf die Nerven geht was da manchmal abgeht

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  2. Lord Maternus 26920 XP Nasenbohrer Level 3 | 17.04.2019 - 14:37 Uhr

    Balanceanpassungen sind eine gute Sache und sicher gerechtfertigt. Für mich sind sie aber auch ein Grund, mich nicht wirklich mit Onlineshootern zu befassen. Ich habe einfach nicht die Zeit und Muße, mich so reinzuarbeiten, dass ich nach einem Patch immer noch genauso gut klarkomme wie vorher.

    Für diejenigen, die die Zeit haben und auch investieren wollen, ist sowas natürlich toll, auch wenn man gerne meckert, wenn ein Lieblingschamp oder eine Waffe verändert wird. Immerhin verändert sich das Spiel so zumindest ein bisschen, auch zwischen großen Updates.

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