Battlefield 2042: Neue Waffen im Portal-Modus spielbar

Übersicht
Image: Electronic Arts

Der Portal-Modus von Battlefield 2042 hat einige neue Waffen aufgenommen, die aus der Ära von Battlefield 1942 stammen.

Heute hat DICE das erste Update des Jahres für den Shooter Battlefield 2042 auf allen Plattformen ausgerollt.

Spieler finden nach dem Update eine Reihe neuer Waffen in ihrem Arsenal vor.

Die folgenden Waffen aus Battlefield 1942 sind laut den Patch Notes im Portal-Modus des Spiels verfügbar:

  • Mk VI Revolver
  • Gewehr 43
  • Gewehr 43 ZF4
  • M1 Garand
  • No 4
  • Sten

Des Weiteren hat sich der Entwickler einiger Fehler im Spiel angenommen und Balance-Anpassungen umgesetzt. Alle Details findet ihr den Patch Notes unten.

Für diesen Monat ist mit Update 3.2.0 noch eine größere Aktualisierung geplant. Sie wird eine Überarbeitung der Karte Breakaway und die Rückkehr zu den Klassen umfassen.

Update 3.1.2 Patch Notes

Changelog

Battlefield Portal

  • Spearhead is now available on multiple Official Templates in the Web Builder, such as Conquest Hardcore, FFA and Team Deathmatch

Maps

  • Spearhead: Resolved an instance of clipping with the camera during the insertion phase at the start of a match

Specialists

  • We have fixed an issue where Specialists were not rendering correctly during the insertion phases at the start of a match, sorry for giving you a fright
  • Sundance: Anti-Armor Grenade’s are now correctly intercepted by Vehicles that have Active Protection Systems triggered
  • Crawford: Resolved an issue where there was no iconography to display the progression of overheating while using the Mounted Vulcan Stationary Minigun

Vehicles

  • 50MM Cannon Pod Ammo on Transport Air Vehicles increased from 8 -> 10
  • Resolved an issue where for a brief period of time, the EMKV90-TOR’s turret speed would be slowed after firing with the HHV-EMG Maul Primary Weapon

Weapons

  • Fixed some cases of recoil compensation not being consistent upon firing for prolonged periods of time
  • Damage for the Rorsch MK-4 has been reduced against Vehicles while in the High Power Capacitor variant of the Weapon (Single Shot), this change is to ensure that the Rorsch is able to assist in taking out some vehicle targets however isn’t the predominant way to take out targets as has been previously witnessed.
    • Heavy vehicles now take approximately 50% less damage
    • Light vehicles now take approximately 25% less damage
    • High Power Capacitor Charge Up increased from 0.8 -> 1 second
  • Damage for the MCS-880 has been improved for Close Range scenarios, bringing it in line with other Utility Weapons such as the 12M Auto and NVK-S22.
    • Damage per pellet has increased from 8 -> 15 at a range of under 20 meters with Default Buckshot rounds (#01 Buckshot)
  • NVK-P125 Bursts per Minute increased from 150 -> 160, this should now align with the intended tempo of the weapon

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