Battletoads: Balance-Änderungen und Fehler im aktuellen Update

Im aktuellen Update wurden in Battletoads Balance-Änderungen vorgenommen und Fehler beseitigt.

Ein 4,6 GB großes Update haben kürzlich Spieler von Battletoads erhalten.

Das Spiel mit den kampflustigen Kröten wurde um einige Fehler leichter und erhielt spielerische Verbesserungen. So schraubte man unter anderem an der Schwierigkeit einiger Feinde.

Werft einen Blick in die nachstehenden Patch Notes für alle Details des aktuellen Updates.

Update Patch Notes

GAMEPLAY IMPROVEMENTS

  • The ability to trigger Invincibility is now switched on by default on Toad difficulty
  • Invincibility can be triggered after 5 deaths rather than 8 on Toad difficulty
  • The time in which Invincibility can be triggered has been raised to 20 seconds in Toad difficulty
  • The length in which Invincibility stays active has been raised to 30 seconds in Toad difficulty
  • Increased the size of Axeley’s hurt box in A Hard Axe To Follow, making it easier to hit them
  • Decreased the damage dealt from Maximum’s projectile in So That’s How This Works
  • Decreased the damage dealt from Lumberjack Ranged’s projectile in Stumped
  • Added extra time to Lumberjack Ranged’s attack cooldown behaviour in Stumped
  • Updated the wording on the Game Completion screen to “Total Best Time”, to better explain how times are tracked on the player’s Save Game

FIXED ISSUES

GAMEPLAY

  • Guardian boss can no longer soft-lock if cannister is hit back at them too early in Time For Plan B
  • Fixed issue where a soft-lock could occur if the player successfully completes and fails Bratty’s stage at the same time in A Rock and A Hard Place
  • Stopped enemies from being able to leave playable space unless they are defeated in Show’s Over
  • Fixed an issue with puzzle colliders to avoid moveable boxes from getting stuck in Reaching The Peak
  • If player gets outside of playable space they will be teleported back into middle of the play space in A Hard Axe To Follow
  • Porkshank no longer gets stuck on the spot if a Toad tags out in Feed The Fantasy
  • Fixed camera issue to make it follow the correct target character in We Go High
  • Fixed collider on certain platforms to stop the playable character falling through in We Go High
  • Once the game has been completed, the Main Menu now shows „Continue“ (which replays first level) rather than „New Game“
  • Removed a number of edge cases which cause the spikes to fall down at the end too early in Bigger Than It Looks
  • UI no longer shown during in-game cutscenes on Spaceship levels
  • Moveable boxes no longer move when they are not fully on platform in Reaching the Peak
  • Added the ability to use the invincibility trigger to Show’s Over and Dissed Topians
  • Riding close to holes in the walls no longer plays a near miss SFX in To The Queen
  • Topian laugh SFX will no longer loop during the outro cutscene in Nightmare Riders
  • PIA will no longer have a delayed static idle between their attack phases
  • Dead Toads no longer spawn during outro cutscene in Feed The Fantasy

LOCALISATION

  • es-ES and es-MX languages are now correctly displayed
  • Fixed incorrect translations of words and phrases in certain languages

PC SPECIFIC

  • Game will now use Windows display language instead of region for language choice
  • Game complete screen will now scale correctly at non 16:9 ratios
  • Fixed issues with ending cameras and aspect ratios in The Last Stand
  • Fixed animation flickers at start of final trial in Trials of Pummel Horse
  • Only process mouse interactions on the Main Menu if primarily using keyboard input
  • Fixed overlapping text issues in certain Settings tabs
  • Platforming levels now display correct control inputs on Pause Screen
  • In-Game Cutscenes on Spaceship levels should now be smoother on varying frame rates

14 Kommentare Added

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  1. x Timber78 x 11820 XP Sandkastenhüpfer Level 1 | 05.10.2020 - 14:31 Uhr

    hab es zwar durchgezockt, da es ein nettes Game war für die täglichen 50 Punkte rewards … aber so richtig gezündet hat es nicht bei mir wie früher …. evtl. hat sich mein Spielverhalten einfach geändert

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    • CyberBone 2460 XP Beginner Level 1 | 05.10.2020 - 14:35 Uhr

      Kann ich verstehen, dennoch war es ein ordentliches kleines Spiel und dank Dlala Studios waren die Cutscenes erste Sahne, hab mich weggeschmissen, war genau mein Humor.

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      • x Timber78 x 11820 XP Sandkastenhüpfer Level 1 | 05.10.2020 - 14:39 Uhr

        die Cutscenes waren auch das Beste … das restliche Spiel leider sehr sehr belanglos … viel Versucht, aber zu oberflächlich … das Reparieren des Raumschiffes war fast käse, die Rennen belanglos und ich könnte noch weitermachen … habe die alten Teile geliebt und war froh, dass sie Teil der Rare Replay Sammlung waren.

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    • Ash2X 188280 XP Battle Rifle God | 05.10.2020 - 15:18 Uhr

      Der fehlende Online-Coop, der bei dem Genre selbstverständlich sein sollte, hat für mich den Wiederspielwert aber auch deutlich eingeschränkt… Und alleine ist es halt ganz ok, viel mehr aber auch nicht.

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  2. Robilein 338445 XP Xboxdynasty Veteran Gold | 05.10.2020 - 14:42 Uhr

    Auch ich musste mich mehr wie einmal wegschmeißen vor Lachen @CyberBone. Großartiger Humor, genau meins.
    Die ganzen Mini-Games haben mir auch sehr viel Spaß gemacht.
    Wirklich ein fantastisches Spiel für mich.

    Da jetzt an der Schwierigkeit einiger Feinde gearbeitet wurde, probiere ich es doch mal mit der „Battletoads“ Schwierigkeitsgrad. Bin gespannt.

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  3. Rotten 1705 XP Beginner Level 1 | 05.10.2020 - 15:23 Uhr

    Da lohnt es sich doch mal wieder die Kröten springen zu lassen wie Sancho und Pancho 👊🏻😁

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    • OnkelHotte 1976 10340 XP Sandkastenhüpfer Level 1 | 05.10.2020 - 16:33 Uhr

      *Klugscheissmodus/an* 🐸 Sancho und Pancho waren Frösche 🐸 – keine Kröten 😉*Klugscheissmodus/aus*

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      • Rotten 1705 XP Beginner Level 1 | 05.10.2020 - 17:35 Uhr

        Wenigstens kennst die beiden 👻👌🏻 ob Kröte oder Frosch, hüpfen tun se alle 😁😂

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  4. Dr Gnifzenroe 107105 XP Hardcore User | 05.10.2020 - 17:46 Uhr

    Fand es ganz gut, mehr aber auch nicht. Für die paar Erfolge, die noch fehlen, werde ich wohl auch nicht zurück kehren.

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  5. Hey Iceman 77485 XP Tastenakrobat Level 3 | 05.10.2020 - 20:38 Uhr

    Im ersten Moment dachte ich durch die Überschrift das durch das Update sich Fehler eingeschlichen haben 😀
    Da wurde einiges Verändert.

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    • Robilein 338445 XP Xboxdynasty Veteran Gold | 06.10.2020 - 03:37 Uhr

      Kann gar nicht sein. Bei mir gibt es Untertitel in den Cutscenes.

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        • Robilein 338445 XP Xboxdynasty Veteran Gold | 06.10.2020 - 21:48 Uhr

          Jab. Hab auch damals ein Video in den Xboxdynasty Club von einen meiner lieblings Szenen hochgeladen und da sieht man die Untertitel. Deswegen war ich von deinem Post so verwundert 🤔🤔🤔

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