Bionic Commando: Entwicklerfirma GRIN schließt die Pforten

Wer heute die offizielle Website von GRIN besucht, wird eine letzte traurige Meldung der Offiziellen lesen. Demnach wird die Spielschmiede geschlossen. Zu viele Entwickler haben bereits das Unternehmen verlassen, einige sogar bis…

Wer heute die offizielle Website von GRIN besucht, wird eine letzte traurige Meldung der Offiziellen lesen. Demnach wird die Spielschmiede geschlossen. Zu viele Entwickler haben bereits das Unternehmen verlassen, einige sogar bis dato nicht mal ihr Gehalt bekommen und andere Projekte in zu weiter Ferne gerückt. Eine Teilschuld für die Schließung des Unternehmens ist der nur geringe Erfolg der beiden Spiele Bionic Commando und Terminator: Die Erlösung. Einige der Verantwortlichen haben sich bereits zu einem neuen unabhängigen Entwicklerstudio "Outbreak Studios" zusammen geschlossen und wollen kleinere Spiele für Xbox LIVE Arcade umsetzen.

Hier die letzten offiziellen Worte von GRIN:

The last Credits from the brothers GRIN

* Stockholm, SWEDEN *

It is with a heavy heart we announce today that GRIN has been forced to close its doors. This as too many publishers have been delaying their payments, causing an unbearable cashflow situation.

After twelve years of hard work, employing hundreds of wonderfully talented men and women, it is over. It has been a great adventure and the GRIN family has experienced what few have.

Looking back at twelve years of games, titles such as Ballistics, Bandits, GRAW 1 & 2, Bionic Commando Rearmed, Wanted: Weapons of Fate, Terminator: Salvation, Bionic Commando and our unreleased masterpiece that we weren’t allowed to finish; it has been a great ride.

We would like to thank a few special companies and individuals that have meant a lot for us during these years:

Phil Scott & Phil Wright and crew at Nvidia

Greg, Chris, Guy, Leigh and crew at Intel

Fabrice, Stephane, Mathieu, Romain, Nouredine and the rest of the team at UBI Soft for the wonderful opportunities on GRAW – you kicked us off, thanks!

The crew at SEB who stood by us at all times

Adam Boyes and the guys at CAPCOM US. Thanks for being honest, a rare gift.

The biggest hug goes to all of our great team members and their families. We had a lot of fun even though we were fighting crazy hours and producers.

The final thanks goes out to our GRIN mom, Annelie – you stood by us and the company from birth to death – without you none of the great times would have happened.

And to all our gamers – we hope you had a good time.

Quelle: IGN.com

= Partner- & Affiliate-Links: Mögliche aufgeführte Angebote sind in der Regel mit sogenannten Affiliate-Links versehen. Mit einem Kauf über einen dieser Links unterstützt ihr Xboxdynasty. Ohne Auswirkung auf den Preis erhalten wir vom Anbieter eine kleine Provision und können diese Website kostenlos für euch anbieten.