Gears Tactics hat ein neues Update auf Konsole erhalten. Auf Xbox Series X ist das Update 1,4 GB groß und beschäftigt sich vorwiegend mit Verbesserungen und Fehlerbehebungen.
So wurde unter anderem ein Problem mit der Beleuchtung behoben, da es in nächtlichen Umgebungen teilweise zu dunkel war.
Auf Xbox Series X wurden zudem die Reflektionen verbessert. Hier Vorher/Nachher-Bilder:
Alle Details zum Update findet ihr den Patch Notes.
Patch Notes
ALL PLATFORMS – GENERAL
- Improved narration in the equipment screens.
- Improved narration of the hit chance UI element.
- Fixed white flash that could occur for one frame in the loading screen.
- Fixed the character animation snapping when backing out of name customization in the Barracks.
- Fixed goggles not disappearing from the Deviant Sniper when it is killed by a headshot.
- Fixed flickering between the occlusion shader and some buildings in Act 2 and Act 3.
- Optimized content in Act 2 to improve performance.
ALL PLATFORMS – GAMEPLAY
- Controller Only: Fixed a timing issue where sticky cursor abilities (e.g. execute) could be confirmed before the preview was shown.
- Controller Only: Added camera limit to Jacks free aim abilities so the camera won’t push past the limit of the ability.
- Improved targeting of free aim abilities, like Overwatch or Jacks capsules.
The ability can now be confirmed while hovering over another unit instead of that unit being selected. - Fixed the turn getting stuck when a player unit attempts to chainsaw an enemy unit that has an opportunity attack
and the opportunity attack is triggered while the player unit is mantling over cover. - Fixed enemies spawning in the ground if player units are too close in some missions.
- Fixed a case where a unit revived in a corner could get stuck.
- Fixed elite enemy reveals being in the wrong location when loading a save game.
- Fixed hit chance UI element background sometimes not appearing.
- Fixed sounds cutting out during later stages of the Brumak fight.
- Fixed Tickers appearing on the ground for one frame while dropping from the Reaver.
- Fixed Jack facing in the wrong direction after opening doors.
PC
- Improved boot times.
- Added a new advanced video setting “Fast Pipeline State Cache”. This setting decreases boot times but increases system memory usage by up to 600MB.
- Optimized planar reflections, the GPU cost of the feature has been greatly reduced.
- Added a user facing message when file read errors happen so the user can be alerted to potential file corruption errors.
- Fixed misaligned text on buttons in some resolutions.
XBOX CONSOLES
- All: Fixed lighting being too dark in night environments.
- All: Fixed Gabe missing his undershirt during the intro cinematic if the game is still installing Act 2 content when the cinematic loads.
- Xbox One X|S: Fixed a visible hitch when units drop from a Reaver for the first time.
- Xbox Series X: Enabled enhanced reflections. See below for comparison images
STABILITY
- Fixed a crash on Xbox One X when browsing characters in the convoy later in the campaign.
- Fixed a crash that could happen when using bayonet charge.
- Fixed a rare crash while using the torque bow.
- Fixed a rare crash in gameplay while planning the enemy turn.
- Fixed a rare rendering crash.
- Fixed a few rare crashes in loading screens.
- Fixed a rare crash during streaming install when the game is suspended.
- Fixed a rare crash that could happen after the game is saved.
- Fixed a rare crash on boot while registering users and controllers.
- Fixed a crash when a mine explodes on an e-hole and the unit that placed the mine is dead.
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Das ist cool , es ist an der Zeit, dass man die Leistung der neuen Konsolen nutzt.
Sehr schön. Dann kann ich das Spiel ja endlich mal anfangen.
Also ich seh da keinen Untertschied zwischen dem Vorher/Nachher Bild. Aber egal, schön, dass sie das Spiel weiter verbessern. Ich hatte es mal angespielt und werde es vielleicht auch mal weiterspielen. Die Zwischensequenzen waren ja auch klasse inszeniert. Generell gefallen mir die normalen Gears Titel aber besser.
Beim Nachher Bild gibt es eine Art Nebeleffekt über allem. Das Licht „scheint“ die Umgebung zu beeinflusen. Ehemals dunkle Bereiche wirken heller. Da kann man sich natürlich darüber streiten was besser aussieht denn es wirkt auch einfach wie ein Grauschleier. Für den Effekt brauche ich nur die Brille abzunehmen 😀
Ahh, jetzt sehe ich was da gemeint ist, z.B. bei den drei Garageneingängen. Und du hast recht, da kann man sich wirklich drüber streiten.
Bin in Akt 2 Kapitel 2 und finde das Spiel einfach nur grandios. Seit der Ankündigung damals habe ich mich darauf gefreut und es erfüllt alle meine Wünsche. Mein persönliches Spiel des Jahres.
Und schön, dass weitere Verbesserungen gemacht werden. Hatte bislang keine Probleme und finde es sieht super aus.
Dann werd ik ma weiter daddeln, wenn et endlich hell wird ??
Bin noch nicht dazu gekommen das zu spielen obwohl es installiert ist (Shame on me…). Aber erstmal muss der Doom DLC fertig gemacht werden. Sorry Gears, but… soon ™!
Die 60 FPS sind super bei diesem Spiel. Hoffe Desperados III bekommt auch noch ein Update.
Hab es mal in der xcloud getestet, aber rundenbasierte Strategie ist einfach nicht mein Ding. Optisch finde ich es trotzdem sehr gelungen für ein solches Spiel. Ich zocke aber dann doch lieber wieder gears 5
Ich Weiss garnicht wann ich damit anfange… Muss noch meine anderen spiele durchspielen ? von wegen zu wenig Spiele zum Release ?