Halo: The Master Chief Collection: Liste mit bekannten Problemen und geplanten neuen Features veröffentlicht

Entwickler 343 Industries hat eine Liste mit bekannten Problemen und geplanten neuen Features für Halo: The Master Chief Collection veröffentlicht.

Der Halo-Entwickler 343 Industries hat seine Liste bekannter Probleme für Halo: The Master Chief Collection aktualisiert. Während das Studio an der Behebung dieser Probleme arbeitet, wird jedoch gleichzeitig der Halo 3 PC-Release priorisiert, wie 343 in einem Blogbeitrag erklärt:

„Der Umfang und die Auswirkungen dieser Probleme sind sehr unterschiedlich, sodass einige im Verlaufe des Monats eventuell gut voranschreiten, andere möglicherweise nicht.“

Die Liste der bekannten Probleme für Halo: The Master Chief Collection umfasst sowohl Xbox One als auch PC. Für die Xbox-Versionen von Halo Combat Evolved, Halo 2 und Halo 3 sind Probleme bekannt, an deren Lösung aktuell gearbeitet wird. Zudem wurde bereits ein Fix für die PC-Version von Halo Combat Evolved veröffentlicht, der ein Problem mit der Streuung der Pistole behebt, welches beim Spielen mit einer höheren Bildrate auftrat.

Zusätzlich gab 343 eine Liste mit neuen Features bekannt, welche sich aktuell in Entwicklung befinde oder darauf warten zu einem späteren Zeitpunkt ihren Weg ins Spiel zu finden. Auf längere Sicht hat das Studio das Ziel, PC-Funktionen wie etwa den Field of View-Schieberegler auch auf die Konsole zu bringen, kann aber nicht versprechen das dies umgesetzt werden wird.

Folgend die Listen mit bekannten Problemen und geplanten neuen Features:

Halo: MCC Known Issues (June 1, 2020):

  • Xbox Performance: Performance improvement for HCE, Halo 2, and Halo 3 were rolled into the Halo 2 Launch, we are continuing to investigate additional reported performance issues for each title and will continue to update with each release.
  • Pistol Spread for H:CE MP with Higher FPS: The fix for this has been rolled out with H2s release, we are gathering feedback and will investigate any reports of this issue still persisting that come in through the community.
  • Audio Issues: Over the past month we have hit this area hard with testing, including going out to a portion of the Ring 1 flight group for testing. We’re currently fixing the few remaining issues and wrapping up testing on our side. Once done, this will be released in either in a flight or through a patch/release to gather further feedback.
  • Stuttering Issue: There is no active development being done on this at this time, but we are continuing to investigate.
  • Menu Performance: We have made some improvements in this area that are planned for a future update. If you are encountering issues with this, please submit a ticket at the Halo Support site.
  • Screen Tearing/Vsync: Some bugs that have been fixed around these issues will be coming in our next release while we continue to improve this over time. If you are encountering issues with this, please submit a ticket at the Halo Support site.
  • Co-Op Latency: No updates on this one. There is no active development happening around improving/re-writing the network code around this area of the game.
  • Double Key Bindings: This work has been verified as working for Reach and is now in the planning process for merging into our main branch and extended testing and flighting. There is still work that needs to be planned and executed on to bring this functionality to the remaining games.
  • Mouse Input: This is an area of the game that we will continue to monitor and improve upon where we can. If you are encountering issues with this, please submit a ticket at the Halo Support site.
  • View Model: This work has been verified as working and is now in the planning process for merging into our main branch and extended testing and then release.
  • Idle Stops matchmaking: This is still on our list but nothing new to share on this one as we try to tackle higher priority issues.
  • Aim Assist: No updates on this currently.
  • Achievement Issues & Support Tickets: We have continued to fix bugs around reported achievement issues. If there are achievements that you are still encountering issues with specifically, please submit a ticket at the Halo Support site.

New Features In Development

Actively in Development

  • Progression System improvements including Challenges (initial flight with H2, development is continuing and progressing nicely)
  • UI/UX Improvements around navigation, roster, customization, and many more areas of the game (being tested in separate branch, will be merged, and released once ready)
  • Double Key Binds (support for Reach being tested in separate branch, will be merged, and released once ready)
  • View Model Adjustment (being tested in separate branch, will be merged, and released once ready)
  • Steam Account Linking (being tested in separate branch, will be merged, and released once ready
  • In Game FPS Cap/Adjustments (being tested in separate branch, will be merged, and released once ready)
  • Customization Improvements (Added)

In Design Iteration

  • Additional Mod Support
  • Text Chat Improvements (moved back down into design iteration. There are additional aspects we need to take into account, so development is being paused while we solidify design)
  • Additional Video Settings/Options
  • Custom Game Browser (Added)
  • Input-based Matchmaking (Added)
  • Regional Server Selection (Added)
  • Cross-Play between Xbox & PC (Added)
  • Better ways to Report Players (Added)
  • Double Key Binds (Added: additional game support)

In Backlog Pending Further Discussions

  • VFR Improvements to Reach & H2A (Added)
  • Idle System Improvements
  • Bringing PC Features to Console (Like FOV Sliders)
  • Additional Accessibility Support

8 Kommentare Added

Mitdiskutieren
  1. Xbox117 12060 XP Sandkastenhüpfer Level 1 | 03.06.2020 - 11:51 Uhr

    Ok mein english ist jetzt nicht das beste aber hier steht was von Cross-play between Xbox & PC added. Hab ich jetzt richtig verstanden, dass Crossplay jetzt möglich ist bzw. hinzugefügt wurde?
    Weiß nämlich nicht was Design Iteration bedeutet. Hab nämlich einen Freund, der die MCC am PC hat und mit dem ich gerne mal die Kampagnen im Koop zocken würde.
    Aber ich vermute mal Design Iteration bedeutet so was wie man hat es vor, dass in Zukunft zu bringen aber man hat noch nicht damit begonnen daran zu arbeiten.

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    • Kevpool184 2300 XP Beginner Level 1 | 03.06.2020 - 23:52 Uhr

      Nein, dies bedeutet ungefähr, dass intern diskutiert wird, ob, und wenn ja, wie man cross play einbauen könnte. Cross Play ist kurz gesagt noch ganz weit weg und es steht (aktuell) in den Sternen, ob es überhaupt jemals passieren wird.

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      • Xbox117 12060 XP Sandkastenhüpfer Level 1 | 04.06.2020 - 08:05 Uhr

        Ok danke, so was hab ich befürchtet. Also im MP brauch ich kein Crossplay aber für die Kampgane wäre das schon nice. Na ja dann kann ich nur warten und hoffen.

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  2. OzeanSunny 71435 XP Tastenakrobat Level 1 | 03.06.2020 - 12:10 Uhr

    Könnte auch mal wieder diese legendäre Serie starten. Es ist immer wieder klasse so ein Meisterwerk zu spielen

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  3. Cerdiwan 20005 XP Nasenbohrer Level 1 | 03.06.2020 - 13:55 Uhr

    Ich bin mit der Collection jetzt gerade angefangen und im ersten Teil. Gefällt mir bis jetzt sehr gut, mal sehen wie sich die Serie so entwickelt 😎.

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  4. Frosty 3040 XP Beginner Level 2 | 04.06.2020 - 04:29 Uhr

    Also bei halo 2 hats im koop Kampagne teilweise sehr gelaggt mit der neuen Grafik. Nicht in allen leveln aber in einigen. ✌️

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