Mass Effect Legendary Edition: Diese Änderungen machen den ersten Teil besser

BioWare hat neue Details zur Mass Effect: Legendary Edition veröffentlicht und verraten, wie man vor allem den ersten Teil verbessert hat.

Die Mass Effect: Legendary Edition ist mehr als nur ein Remaster auf visueller Ebene. BioWare hat an den Spielen auch viele Verbesserungen vorgenommen.

Community Manager Jay Ingram hat jetzt neue Informationen zu diesen Verbesserungen aufgeführt. Insbesondere der erste Teil der Mass Effect Trilogie hat Änderungen erfahren, da er sich in vielen Belangen von den beiden anderen Teilen unterscheidet.

So kann Commander Shepard im Remaster von Mass Effect 1 unter anderem jetzt aus dem Kampf heraus sprinten. Die Genauigkeit und das Handling der Waffen wurde an vielen Stellen verbessert und relevante Gegner erleiden nun Kopfschussschaden.

Mods für Waffen droppen weiterhin im ganzen Spiel und nicht mehr nur auf den höheren Leveln.

Beim Remaster des ersten Teils wurde die Verwaltung des Inventars verbessert. Neben einer Sortierfunktion lassen sich die Gegenstände jetzt als Müll markieren. So könnt ihr sie entweder zu Omnigel zerlegen oder bei einem Händler verkaufen.

Der Community Manager verriet weiterhin, dass ihr eure Squad-Mitglieder in Mass Effect 1 nun einzeln befehligen könnt.

Auch bei den Bossen legte man nach. Hier wurden Anpassungen vorgenommen, damit die Kämpfe fairer ablaufen aber dennoch eine Herausforderung darstellen.

Viele weitere Details zur Verbesserung, nicht nur des ersten Teils, könnt ihr der Auflistung entnehmen.

Mass Effect 1 Gameplay-Changes

  • Shepard can now sprint out of combat
  • Melee attacks are now mapped to a button press rather than automatically occurring based on proximity to an enemy
  • Weapon accuracy and handling has been significantly improved
    • Reticle bloom is more controlled
    • Weapon sway removed from sniper rifles
    • Aiming down sights/”tight aim” camera view has been improved
    • Improved aim assist for target acquisition
  •  All relevant enemies now take headshot damage in the first game
    •  Previously some did not, including humanoid enemies
  • Ammo mods (Anti-Organic, Anti-Synthetic, etc.) can now drop throughout the whole game
    • Previously, these stopped dropping at higher player levels
    • They are now also available to purchase from merchants
  •  All weapons can be used by any class without penalty
    •  Specializations (the ability to train/upgrade certain weapons) are still class-specific
  • Weapons cool down much faster
  • Medi-gel usage has been improved
    •  Base cooldown reduced
    •  Levelling benefits increased
    •  Increased Liara’s bonus to cooldowns
  • Inventory management improvements
    • Items can now be flagged as “Junk”
    • All Junk items can be converted into Omni-gel or sold to merchants at once
    • Inventory and stores now have sorting functionality
  • Some abilities have been rebalanced
  • Weapon powers (i.e., those that are unlocked on each weapon type’s skill tree) have been improved:
    • Effectiveness/strength is increased (duration reduced in some cases)
    •  Heat now resets on power activation

Additional Gameplay Improvements

  • Squadmates can now be commanded independently of each other in the first Mass Effect, the same way you can command them individually in Mass Effect 2 and 3
  • Some boss fights and enemies in the first game have been tweaked to be fairer for players but still challenging
  • Cover has been improved across the trilogy
    • Additional cover added to some encounters
    • Entering and exiting cover is now more reliable
  • XP has been rebalanced in the first game (details below)
  • Ammo drops have been rebalanced in Mass Effect 2 (details below)

The Mako

  • Improved handling
    • Physics tuning improved to feel “weightier” and slide around less
  •  Improved camera controls
    •  Resolved issues preventing the Mako from accurately aiming at lower angles
  • Shields recharge faster
  • New thrusters added for a speed boost
    • Its cooldown is separate from the jump jets’
  • The XP penalty while in the Mako has been removed
  • Touching lava no longer results in an instant Mission Failure and instead deals damage over time

Legendary Edition Enhancements

  • New unified launcher for all three games
    • Includes trilogy-wide settings for subtitles and languages
    • Saves are still unique to each game and can be managed independently of each other
  •  Updated character creator options, as mentioned above
    • FemShep from Mass Effect 3 is the new default female option in all three games (the original FemShep design is still available as a preset option)
  • Trophies across the trilogy have been updated
    • New trophies have been added to the trilogy
    • Progress for some now carries over across all three games (e.g. Kill 250 enemies across all games)
      • Trophies that were streamlined into one and made redundant were removed
    •  A number of trophies have had their objectives/descriptions and/or names updated
  • Integrated weapons and armor DLC packs
    • Weapons and armor DLC packs are now integrated naturally into the game; they’re obtainable via research or by purchasing them from merchants as you progress through the game, rather than being immediately unlocked from the start. This ensures overall balance and progression across ME2 and ME3
    • Recon Hood (ME2) and Cerberus Ajax Armor (ME3) are available at the start of each game
  • Additional gameplay & Quality of life improvements
    •  Audio is remixed and enhanced across all games
    •  Hundreds of legacy bugs from the original releases are fixed

30 Kommentare Added

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  1. greenkohl23 66265 XP Romper Domper Stomper | 07.04.2021 - 18:58 Uhr

    Gut, dass sie das ganze Spiel ein wenig mehr in die heutige Zeit geholt haben. Das macht es um so spielenswerter.

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  2. Rapza624 98200 XP Posting Machine Level 4 | 07.04.2021 - 19:05 Uhr

    Da hat man ja doch ein bisschen was erledigt. Auch das Video in der anderen News mit der teilweisen Gegenüberstellung zeigt das. Vielleicht lernt Bioware beim Remaken ja auch wieder, wie man gute Spiele macht ^^

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  3. MiklNite 46740 XP Hooligan Treter | 09.04.2021 - 21:25 Uhr

    Hört sich gut an. Vielversprechend. Teil 1 hab ich nur wenig gespielt, aber Teil 2 und 3 wurden gesuchtet.

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