The Falconeer: Patch bringt zahlreiche Verbesserungen und Bugfixes

Der Entwickler Wired Productions hat einen großen Patch mit Verbesserungen und Bugfixes für The Falconeer veröffentlicht.

Wie der Entwickler Wired Productions bekannt gegeben hat, wurde ein neuer Patch für The Falconeer veröffentlicht. Neben der Text-Unterstützung für brasilianisches Portugiesisch, einigen Bugfixes wurden grafische und Gameplay betreffende Veränderungen implementiert.

Zum Beispiel wurden Stürme grafisch aufgewertet und können aus der Entfernung gesehen werden. Außerdem wurde der Raketen-Feuer-Schaden um 20 % reduziert und Munition wird auf leichtem und normalem Schwierigkeitsgrad wieder aufgefüllt, sobald man auf bewohntem Gebiet landet. Auf Hardcore Schwierigkeitsgrad nur in der eigenen Basis.

Nachlesen könnt ihr diese zahlreichen Verbesserungen in den Patch Notes zum Spiel.

The Falconeer Patch-Notes

** PC Specific **

  • The settings and control menus now respond to mouse better. You can click on left to go left or right to go right in a setting.
  • Resolution switcher now goes up and down logically.
  • Mouse control + Aim control scheme does not drift the bird all over the place when in a cinematic zoom.
  • Reduced the tendency of the bird heading towards a tracked target when holding the target tracking button while using Mouse Control + Aim Control schemes.
  • Mouse controls now restored to the Worldmap menu.
  • If multiple game controllers are connected, the input system will now revert to the controller type you set as your flight axis

Language

  • Added Portuguese Brazilian language text support.

UI And Settings

  • Added a gamma slider to settings.
  • Photo-mode bindings within control menu now has a title.
  • Added colour coded button icons for Xbox X, Y, A and B buttons.

Gameplay

  • For normal and easy difficulty, all ammo is now refilled upon landing anywhere inhabited.
  • For hardcore difficulty all ammo is now refilled at your home, pyro pots are refilled anywhere inhabited.
  • Upon death you no longer lose any ammo pots you bought, only splinters.
  • After completing a chapter, every mission of that chapter is now listed and can be replayed
  • Storms have been made slightly more dangerous with increased flying effects.
  • Diving into the water will now always stop ammo overcharging within storms.
  • Mission combat events now de-spawn and reset only at further distances.
  • Pirate Hunters are cleared for clean-up after the player redeems their status as pirate.
  • Pirate Hunters may now spawn if you load a new game.
  • Splash damage from exploding turrets fire reduced.
  • Rocket fire damage reduced by 20%.
  • Increased the health of the Dreadnot during Treefall mission.

Visuals

  • Storms have been visually improved and can now be spotted from a distance.
  • Increased the default range of the compass and the scaling of compass items.
  • Made character portrait animations snappier.
  • Character portraits now have different idle animations which won’t sync together.
  • Characters within their portraits now have roughed up hairlines.
  • Tree of Souls is now less cluttered and visually improved.
  • Caves have been visually improved.

Bug Fixes

  • Fixed an issue whereby some ships were intersecting rocks and ending up in strange places.
  • Fixed a flicker which occurred when the compass is switched between exploration and combat mode.
  • Added a missing race marker.
  • Fixed issue where fish could be caught within caves.
  • Added additional preventions to stop wreckdive cutscenes from not displaying.
  • Fixed issue with level up warning popping-up in the main menu.
  • Splash damage limited so insta-kills of ships is less likely.

 

16 Kommentare Added

Mitdiskutieren
  1. Phonic 123495 XP Man-at-Arms Silber | 01.05.2021 - 09:31 Uhr

    Hab schon vergessen das es dieses Gamemgibt🤦‍♂️

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  2. Markus79 25320 XP Nasenbohrer Level 3 | 01.05.2021 - 10:27 Uhr

    Fand es eigentlich nicht schlecht aber wegen Zeitmangel isses eher weit nach hinten gerutscht auf der persönlichen Prio-Liste… 😉

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    • ThePhil 57935 XP Nachwuchsadmin 8+ | 02.05.2021 - 05:30 Uhr

      Haha musste gerade lachen, aber es stimmt leider wirklich. Hat sehr vielversprechend ausgesehen, aber wirklich gut war es dann echt nicht ..

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  3. Trickblade 900 XP Neuling | 01.05.2021 - 12:34 Uhr

    Habe es mal angespielt, haute mich nicht um…
    Aber wer weiss, vielleicht verirrt man sich wieder in das Spiel

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  4. SanVio70 91720 XP Posting Machine Level 1 | 02.05.2021 - 11:43 Uhr

    Hab es leider noch immer nicht gestartet.
    Mutig, dass ein Entwickler allein dieses Spiel in den Store und GamePass gebracht hat.

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