Battlefield 4: Neues Update veröffentlicht, Waffen-Balance im Fokus

Übersicht
Image: Electronic Arts

Mit einem neuen Update zu Battlefield 4 wird heute die Waffen-Balance des Ego-Shooters verändert. EA und DICE sind dabei auf die Wünsche der Fans eingegangen und haben einige Änderungen vorgenommen.

Im Februar bekommen alle Battlefield 4 Spieler im Player Appreciation Month jeden Tag tolle Geschenke und heute wurde ein weiteres Geschenk an die Spielergemeinde ausgesandt. Diesmal könnt ihr mit 1,6 GB ein neues Battlefield4 Update auf eure Xbox One herunterladen. Dieses verändert die Waffen-Balance in folgenden Punkten:

DMRs
1) Increased the damage of all DMRs across all ranges. Specifically, damage has been increased at long ranges to allow three-hit kills against unarmored opponents. Additionally, reduced the penalty to accuracy for sustained DMR fire, allowing more rapid follow up shots in combat. The amount of the damage increase varies from weapon to weapon, according to its intended range, rate of fire, and damage. We will continue to monitor the effectiveness of DMRs in combat, and determine if additional action is needed to make DMRs a viable mid to long range weapon.

Pump Action Shotguns
1) Increased the accuracy of pump action shotguns (870 MCS, HAWK 12g, SPAS-12, and UTS 15) while on the move and aiming. The accuracy has been approximately doubled. These weapons did not have any available barrels or grips that would allow a player to enhance their aimed accuracy. This change should make the use of pump action weapons with slugs much more viable at medium and close range by allowing more accurate fire.

Carbines
1) Reduced the long range damage of the MTAR to bring it in line with the rest of the Carbines.

General
1) Adjusted the way inaccuracy is handled when transitioning from Hip fire to Aimed fire. Previously, if a player began firing before aiming, he would keep his hip inaccuracy while aimed, until he stopped firing. This was especially obvious with LMGs on the move. Players will now only be subject to the maximum aimed inaccuracy after the transition. While still terribly inaccurate, this allows for substantially more accurate fire than the old method and should allow players with LMGs to panic fire in close quarters, provided they are aiming.

2) The Heavy Barrel's Accuracy bonus now also applies on the move, at a reduced bonus. This should give the Heavy Barrel a wider role for players who desire accuracy while aimed in all situations.

3) Synchronized the timing of the aim down the sights animation of sniper rifles with their ability to fire with full accuracy. Players no longer need to wait for additional time after the aiming animation plays to get accurate shots. There is still a delay to achieve full accuracy, so Quick Scoping is still not possible.

= Partner- & Affiliate-Links: Mögliche aufgeführte Angebote sind in der Regel mit sogenannten Affiliate-Links versehen. Mit einem Kauf über einen dieser Links unterstützt ihr Xboxdynasty. Ohne Auswirkung auf den Preis erhalten wir vom Anbieter eine kleine Provision und können diese Website kostenlos für euch anbieten.


6 Kommentare Added

  1. mAsTeR OuTi 55625 XP Nachwuchsadmin 7+ | 30.01.2014 - 16:30 Uhr

    Also ein Teil der Änderungen steht so nicht im offiziellen Forum! Quelle?

    0
  2. Z0RN 441655 XP Xboxdynasty Veteran Onyx | 30.01.2014 - 16:33 Uhr

    Wie watt Quelle? 😀 Glaubst du uns etwa nicht? Steht alles auf: http://blogs.battlefield.com!

    0
  3. mAsTeR OuTi 55625 XP Nachwuchsadmin 7+ | 30.01.2014 - 17:28 Uhr

    Im Battlelog machen EA Mitarbeiter andere Angaben. Deshalb…ist etwas unklar z. Z.

    0
  4. Z0RN 441655 XP Xboxdynasty Veteran Onyx | 30.01.2014 - 17:32 Uhr

    Irgendwas werden sie schon verbessern. 😉

    0
  5. mAsTeR OuTi 55625 XP Nachwuchsadmin 7+ | 30.01.2014 - 17:40 Uhr

    Verschlimmbessern! ^^

    0
  6. Z0RN 441655 XP Xboxdynasty Veteran Onyx | 30.01.2014 - 18:24 Uhr

    Die Patchen den Patch mit einem Patch! 😀

    0