Die Städtebausimulation Cities: Skylines erhält heute den ersten Patch seit der Veröffentlichung am 21. April 2017. Das Update behebt zunächst einen Fehler bei den Speicherständen. Rückwirkend konnten die Entwickler den Speicherbug nicht beheben, man habe aber die Laden- und Speicherfunktion komplett überarbeitet.
Neben weiteren Fehlerbehebungen und Optimierungen, wurde auch die Funktion zum Vorspulen der Spielgeschwindigkeit hinzugefügt, die es vorher nur auf dem PC gab. Um das Spiel in zwei weiteren Stufen vorzuspulen, müsst ihr nur den linken Stick kurz gedrückt halten.
Major improvements:
Totally reworked the save and loading system, it will no longer overwrite your previous save if the save process is interrupted in any way.
The save indicator will no longer disappear before the save has completed.
Unfortunately previously corrupted saves cannot be rescued. They should be correctly detected and a warning message will appear.
>> We would like to give a special thanks to all the users who reported and helped us track down the cause of this bug (and others too!), and recognize patience of those who waited for a fix.
- Made numerous optimisations allowing the ability to increase the simulation speed. If the simulation is struggling to keep up it will try to run as fast as it can.
- Fixed various memory leaks, and generally reduced the memory overhead of the game.
- Users should now be able to obtain all the achievements in game. If you load a save that still has the conditions met for unlocking the achievement you should be correctly awarded it.
- Fixed the bulldozer getting stuck open.
- Fixed a crash associated with the Guides.
Misc:
- Fixed an issue causing the „Swap sticks“ option to not be saved correctly.
- Game Area Info Panel’s close button is now localised correctly.
- District names will be updated when the locale changes.
- Budget panel will play the correct sound on opening.
- Removed a buzzing sound when the credits were allowed to play out.
- Partner Co-ordinator should now correctly appear as a role and not a person.
- Fixed a bug causing some tutorials not to appear.
- The „Left-Handed“ control scheme should now work as indicated.
UI:
- Unique buildings should now get the „Already Built“ icon if they have been built.
- Fixed an issue causing tutorial messages to appear when they should be behind the camera.
- You can now delete saved games from the Load Game panel.
- The tool-tip for the De-Zoning option should no-longer improperly refer to mouse controls.
- Fixed an issue that caused the Main Toolbar buttons to not be highlighted correctly when returning from a full screen window.
- The follow button on Citizen Vehicles will no longer disappear.
- „Line Options“ now has a tool-tip.
- You can no longer put the game in an unresponsive state by closing a panel while it’s already closing.
- All UI buttons should correctly indicate whether they are being pressed or not.
- Fixed various typos in localisations.
- The follow button will now disappear when a selected object moves out of your owned areas.
- Added a warning when trying to load a game while already in one.
- Arrows should no longer appear on menu items that cannot be toggled by pressing left or right.
- Added a „Reset Configuration“ button to the Controls panel.
- The options panel should now wrap correctly.
- The „Invert Y Axis“ option will now reset correctly.
- The „Press A“ screen will now be correctly localised based on system language.
- Tutorial messages should no longer appear over the UI.
- Fixed various alignment and sizing issues.
- Fixed text overruns in some locales.
Oh ja das mit dem Vorspulen ist eine gute idee. Ich hab ganz schön lage warten müssen bis ich die 80.000 Einwohner voll hatte. Sehr Nice.
das game macht bischen süchtig 😉 . ist aufjedenfall den kauf wert. ich werd,s mir zulegen wen es günstiger wird. auf steam kostet es die 20 euro oder so . natürlich günstiger , wie immer . deswegen noch etwas warten 😉
Schön das es jetzt die fast forward option nun gibt. Was jetzt noch richtig fett wäre ist dieses Vorfahrtsstrassen/Ampel/Stopschildtool was im letzten PC-Update drin war.
Und ja- kann nur bestätigen…dieset Spiel MACHT SÜCHTIG
Leider werden kaputte Spielstände nicht repariert. RIP X Town mit 98.000 Einwohnern *fnkk*
X Town. Der unfassbar kreativer Name meiner Stadt, den ich immer ändern wollte es aber -natürlich- nicht tat und der mir nun so ans Herz gewachsen war. Leb wohl du Stadt, mit der ich 100 Stunden verbracht habe und die so kurz vor dem 100.000 Einwohner Erfolg nicht mehr ladbar war. Leb wohl … *schniiiiief*
hab das Spiel immer noch nicht gestartet ^^ vll was für regnerische Sommerabende 😛
Endlich vorspulen juhu habe ewig darauf gewartete.
Auf jeden Fall eine sinnvolle Ergänzung. Man hört ja echt nur Gutes über das Spiel. Und dann wird es sogar noch verbessert. So sollte es sein. Beim nächsten Deal bin ich sicher dabei.
Vorspulen macht bei einem solchen Spiel ja auch durchaus Sinn.
Ich bleibe bei der Version auf meinem Rechner. Mit den ganzen Mods und downloads einfach unschlagbar!
die Hoffnung stirbt ja zuletzt. evtl gibt’s ja auch mal ne mod Unterstützung für die One.
Denke schon, dass das kommt. Aber lasst die Devs erstmal die Grundversion so richtig rund machen auf der One. Einfach ein wenig Geduld^^. Ist ja nicht so, als könne man nicht schon jetzt hunderte Stunden reinstecken.
Klar ist die Normale Version auch Super, aber es fehlen mir dann doch Originale Marken an Autos, Flugzeugen ect. Echte Gebäude, wie McDonalds, Banken, Modeketten 😉