Dying Light 2 Stay Human: Techland feiert einjähriges Jubiläum

Übersicht
Image: Square Enix

Dying Light verkauft sich 30 Millionen mal und Techland feiert das einjährige Jubiläum von Dying Light 2 Stay Human.

Techland startet das Jahr mit der Feier der Dying Light-Spiele. Dying Light und Dying Light 2 Stay Human hatten einen großartigen Start ins neue Jahr und haben inzwischen 30 Millionen Einheiten verkauft.

Die Zahlen steigen mit jedem Monat kontinuierlich. Doch das ist nicht der einzige Grund, zu feiern. Techland feiert das einjährige Jubiläum des meistverkauften Zombie-Spiels von 2022, Dying Light 2 Stay Human. Dafür hat Techland eine Fülle von Überraschungen und Updates für die Community geplant.

„Das Team beweist weiterhin sein unermüdliches Engagement, um unvergessliche Erlebnisse für Spielende auf der ganzen Welt zu schaffen – wir hören hier nicht auf und werden das Spiel auch in den kommenden Jahren mit tollen Inhalten unterstützen”, sagt Adrian Ciszewski, Chief Creative Officer.

„Diese hervorragenden Zahlen sprechen für sich selbst und bestätigen den Erfolg der Dying Light-Reihe. Wir konnten den Erfolg nur dank unserer großartigen Community erreichen. An dieser Stelle möchte ich mich noch einmal für die großartige Unterstützung bedanken. Wir haben ehrgeizige Pläne, das Spiel nicht nur weiter zu entwickeln und zu unterstützen, sondern auch auf andere Medien auszuweiten”, sagt Oleg Klapovskiy, Chief Publishing Officer.

Hat da jemand Kuchen gesagt? Der Kuchen war leider eine Lüge. Was aber nicht gelogen ist: Spielende könnten sich ab sofort auf einen 50 % Rabatt für Dying Light 2 Stay Human freuen. Der Rabattzeitraum streckt sich über die Jubiläums-Feierlichkeiten und mit dem gesparten Geld können sie sich ja einen Kuchen kaufen!

Nostalgische Leckerbissen! Spielende, die sowohl Dying Light, als auch Dying Light 2 Stay Human besitzen, können sich auf einige Leckerbissen freuen. Darunter fällt das spezielle Crane Bundle sowie eine Vielzahl an weiteren Geschenken. Weitere Informationen gibt es unter: Techlandgg.com/first-anniversary.

Das ist aber noch nicht alles. Spielende, die Streamern zuschauen, die an der Aktion teilnehmen, haben bis zum 07. Februar die Chance, die ein oder andere nostalgische Beute durch Twitch Drops zu erhalten.

Die nächsten Schritte

Techland beginnt das Jahr mit einem großen Erfolg und spannenden Jubiläum und zu dieser Feier veröffentlicht Techland von der Community geforderte Features und Quality of Life-Verbesserungen für Dying Light 2 Stay Human, darunter Community Update #2, Cross-Gen und Legendäre Levels.

Mit diesen bedeutenden Updates, die bereits für Dying Light 2 geplant sind, fragen sich Fans vielleicht, was im kommenden Jahr für das Spiel geplant ist. Techland hat eine neue Roadmap aufgestellt und wird die Pläne für 2023 als Teil des 5-Jahres-Engagements für das Spiel weiter ausarbeiten.

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Community Update #2 (1.9.0)

It’s gonna be Legen-wait for it-dary!
Gain new passive abilities and progress faster than ever before, even when you think you’ve reached the end. See what you’re capable of and take your game to the next level!

PC | XBOX | PS

It’s gonna be Legen-wait for it-dary!
Gain new passive abilities and progress faster than ever before, even when you think you’ve reached the end. See what you’re capable of and take your game to the next level!

Cross-gen for Xbox and PlayStation is here
Ready to explore The City with your friends? With Cross-gen for Xbox & PlayStation, you can now team up with fellow Survivors on different generations of consoles! Team up and have fun!

Ragdolls physics and AI Reaction improvements
We’ve upgraded your experience to include the new, improved ragdoll animations, physics and AI reactions. Infected now behave more more realistically upon taking damage. Equip yourself with the best tools, and check out these enhancements yourself!
● New ragdoll code that more realistically applies the forces of the hits
● New ragdoll presets change the hit reactions of human-sized enemies
● Changed a number of animation-based hit reactions to ragdolls
● Changes to AI behavior around the ledges of buildings

Dynamic Competitions are back
Looking for something new to spice up your online experience? Check out a classic feature from Dying Light — Dynamic Competitions! It will give you the thrill of tackling something unexpected!

Highlights
This update brings a number of major changes that will impact gameplay. Let’s take a look at some of the highlights in this update.
● Players can now experience more immersive and frightening audio during the night chases
● Cutscenes can be skipped by holding down the dedicated button.
● Hazmat Biters won’t explode instantly when hit with a weapon using fire or electric mods
● Players can now determine any amount of crafted items – not only one or all.
● Players can now instantly kill grabbing Biters with the Stab Skill upgrade
● Rare Trophies will now drop more often from Infected
● Newly added apparel — Pilgrim Outfit — granted at the beginning of the game.
● Ability to dodge when looking up
● Improved world textures — selected floors, walls, and surfaces
● Lowered Biter-grabbing frequency
● New 1-handed axe animations — and we’re not stopping with animations improvements there!

Game Update
On top of the changes in the first part of the update notes, we’ve implemented other fixes!
Check them out in the full list below:
● Co-op
○ Any player can now use the host’s Nightrunner Tools during a co-op session, regardless of personal progression in single player
○ Added respawn ability — spawns 45 seconds after death near another player
○ Challenges should now end for all the players if one completes it
○ Ropes will look natural and not warped when swinging
○ Decreased neck sturdiness for lower-tier enemies — takedowns will work properly
○ Changed UI placement of the information about the party
○ Doors in X13 will open properly for the players in the co-op session
○ Fixed issue with players respawn in X13
○ Fixed immunity exploit after repeatedly healing. No more god mode.
○ Fixed jittering of the players’ model while in hiding/vents
○ Improved UI regarding players in need of a revive
○ The list of games found in the online menu will auto-refresh after a failed joining attempt
○ Fixed rare issue with flashlight remaining turned on during Aiden’s flashbacks
○ Fixed rare graphical issues with Military Containers opening and closing repeatedly
○ Fixed TPP animations issue for players using baseball bats
○ Bloody Ties —- fixed matchmaking issues despite owning said story DLC
○ Bloody Ties — fixed issue of music not playing for all players in Rush and Carnage challenges
○ Bloody Ties — players now don’t need to wait for other players in critical moments during timed sequences
○ Bloody Ties — player looks more natural when unlocking the safes
○ Bloody Ties — Rush challenges will end for everyone once the host finishes
○ Bloody Ties — objectives for Spectacles now update properly in UI for all players in co-op
○ Fixed TPP animation of attaching a power cable to the generator
○ Improved co-op widgets of other players — including status icons (poisoned, burned, etc.)
○ Player no longer loses the ability to attack from a turret after a triggered cutscene
○ Let’s Waltz — rope replaced with monkey bar to prevent players from falling to death and blocking the quest’s progress
○ Teleport to the host shortened from 10s to 3s
○ Increased bleeding-out time from 20s to 40s — now you have extra time to help your fallen friends!
○ The player healing his moving friend won’t get dragged down anymore — in other words, healing is stopped if the patient run away
○ Veronika Quest — fixed issue of one invisible NPC for every player in the session
○ Fixed rare occurrences of the host’s difficulty reverting to Normal when other players would leave the game
○ When using the controller, reviving other players won’t unintentionally use up other consumables outside of the medkit selected in the item wheel

● Gameplay
○ Addressed the issue of players being unable to craft lockpicks despite the free space
○ Barb wires around Huntress camp will now inflict damage — beware!
○ Crossbow now has finite ammo in Harper’s Elite Mission
○ Kick attacks are now a little bit faster and more powerful
○ Hurting friendly NPCs won’t count anymore toward “the King of the Hill” goal

● Technical
○ The game will no longer use DRM protection
○ PC only — addressed the issue of the darker picture on certain configurations after one of the last patches
○ PC only — the Carnage Manica shield no longer displays twice when holding the scroll wheel on the mouse
○ PS5 only — Bloody Ties will now load properly when launched from the Resume Activity tab
○ “Heartbeat” sound won’t be audible anymore if the player muted all audio in the game’s settings
○ Increased variation of ferns models in the city
○ Background music for the “Cathedral” quest no longer audible everywhere upon tracking the quest
○ Fixed graphical issue of fog or smoke appearing underwater
○ Fixed graphical issues of buildings’ geometry showing dark gaps in the distance
○ Fixed issue with menu background shaking due to in-game explosions
○ Fixed rare instances of players falling through the elevator’s floor
○ Improved quality of VFX/particle effects
○ SFX are now audible for the weapon’s blast mod explosion
○ Improved shooting animation for crossbows
○ Fixed the issue of missing VO lines
○ Fixed lack of combat music while fighting in GRE Anomalies
○ Fixed rare instances of missing audio after previewing an outfit in the stash
○ Fixed TPP animations for blocking with Cranage Manica while holding 2h weapon
○ Fixes to distant NPCs occasionally stuck in their animation
○ Improved lightning consistency in the game
○ UV Flashlight — increased audio intensity when burning Biters
○ Furniture and other assets moved in a few locations to mitigate clipping anomalies
○ Increased rendering range for volumetric fog and lights
○ Higher resolution for the sky
○ Increased number of objects casting shadows
○ Enhanced transition for LOD of trees
○ General CPU, GPU, and DirectX 12 performance optimizations
○ Improvements to memory usage and performance in longer play sessions
○ PC only — the disappearance of the FSR 2.0 option on certain configurations has been addressed
○ Fixes to True Nightrunner Achievement completion. Please note there may be a need to redo one of the Nightrunner Trials
○ Improved LODs on the Highway leading to X13

● UI
○ Added a quest marker for “Portrait of a Hangover”
○ Added an additional seventh health bar segment for healthy players with over 600 HP
○ Added a tooltip to the map icon for the vendor at Carnage Hall
○ Added a tooltip to the map icon for Severus at Carnage Hall
○ The camouflage icon won’t be replaced anymore by other status icons
○ Clarified quest objectives in “The Master”
○ Fast Travel hint will now be properly added to the Hints Menu
○ The order of icons for mod weapons is no longer different in different parts of UI
○ The “Quest Update” text overlapping the health bar is fixed
○ Improved loading times of Messages of the Day in the main menu
○ Players can now easily swap accessories and Nightrunner tools in the Quick Slot

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3 Kommentare Added

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  1. ZombieD82 118043 XP Scorpio King Rang 4 | 01.02.2023 - 08:13 Uhr

    Hab DL2 zwar noch nicht, aber den ersten Drop (Bozak Bow) hab ich mitgenommen.

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  2. Crusader onE 89705 XP Untouchable Star 4 | 01.02.2023 - 10:19 Uhr

    Die Kritiken sind ja irgendwie durchwachsen. Ich hab das Gefühl, dass mir von dem Parkoursystem ziemlich schlecht werden würde. Deswegen hab ich es mir bisher nicht gekauft. 😀

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  3. Robilein 958885 XP Xboxdynasty All Star Onyx | 01.02.2023 - 11:41 Uhr

    Glückwunsch zu diesem tollen Spiel. Als ich das erste Mal vor der Stadt stand hatte ich einen richtigen WTF-Moment😱😱😱

    Auch die Grafik und das Gameplay sind top. Die Story finde ich sehr sehr spannend. Die hat mir echt gut gefallen. Meiner Meinung nach in allen Aspekten besser als der Vorgänger.

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