Evolve: Patch 1.3 soll das Balancing ausgleichen

Übersicht
Image: 2K Games

2K Games hat einen neuen Patch zu Evolve veröffentlicht, der das Balancing im Spiel verbessern soll. Alle Änderungen könnt ihr folgenden Patch-Notes entnehmen.

All Monsters

Minor maintenance and improvements

—All monsters can see recent damage on their health bar to help make burst damage visible

Kraken

—Fixing some flight edge cases that were causing inconsistencies making him too powerful or too weak depending on the situation.

Vortex

—Cooldown increased by one second.

—Reduced knockback magnitude.

Tranq Darts, Stasis Grenades and Harpoons

—Pull Kraken down at a consistent rate regardless of whether he is in combat or out of combat. (they used to stack outside of combat)

Kraken’s flight speed is no longer slowed by Tranqs since they pull him to the ground where running speed is affected.

Aftershock

—Fixed a bug that was causing Aftershock to not break harpoon traps or Arc Mines.

Wraith

—Making her movement speed less bursty which makes her easier to keep track of. Making Supernova less lethal while still allowing it to be just as powerful. Making Warp Blast a damage dealer instead of a traversal mechanic.

Warp

—Speed reduced 25%

Supernova

—Duration decreased by 50%

Decoy

—Wraith becomes visible for half a second when shot while cloaked.

—Increased cooldown time by 2 seconds.

Warp Blast

—Speed reduced by 40%

—Range no longer levels up.

—Radius levels up now.

—Max travel distance set to 30 meters for all levels.

—Damage increased by 10%

Markov

— Arc Mine tuning

Arc Mine

—Damage reduced by 20%

—Fixed a bug where damage extended past the trigger radius.

—Health reduced by 75%

—Arm time increased by one second.

Hyde

—Making Toxic Grenade a more effective area of denial weapon while also making it less spammy. Buffing Hyde’s overall damage output.

Toxic Grenade

—DPS increased by 50%

—Added proximity detonation (works vs airborne Kraken now)

—Reduced fire rate

—Reduced lifetime by 15%

Minigun

—Accuracy increased by 25%

—Damage increased by 20%

Parnell

— Multifire Rocket Launcher tuning

Multifire Rocket launcher

—Has better accuracy while jumping and jetpacking

Maggie

—Harpoon Traps tuning

Harpoon Traps

—Arm time increased by one second.

Griffin

— Sound Spike tuning

Sound Spike

—Now detect stealthing monsters within a 15 meter radius.

—Radius increased from 50 to 60 meters.

Bucket

— Guided Missile Launcher tuning

Guided Missile Launcher

—Damage increased 11%

Cabot

Rail Cannon tuning

Rail Cannon

—Damage reduced by 30%

—Reload time increased by 25%

Val

—Increasing her overall effectiveness.

Medgun

—Heals 20% faster

—Consumes ammo 2.5x faster.

Tranq

—Duration increased to 10 seconds (was already 10 seconds on Wraith, now other monsters match)

Caira

— Acceleration Field tuning

Acceleration Field

—Cooldown increased by 15 seconds.

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4 Kommentare Added

  1. Lilu Vakarian 0 XP Neuling | 25.03.2015 - 16:20 Uhr

    Meisten Änderungen sind ganz cool andere wie beiCabot find ich dumm naja.. Man wird sehen 🙂

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  2. BlackWolf1982 335 XP Neuling | 25.03.2015 - 16:29 Uhr

    Sehr gut. Hat mich schon einwenig genervt. Fühlte sich auch sehr unausgeglichen an. Erste Spiel gespielt und nur Level 50 Leute in der Lobby.

    0
  3. Lilu Vakarian 0 XP Neuling | 25.03.2015 - 20:35 Uhr

    Das Spiel geht doch nur bis Level 40 oder wurde das im Patch geändert??

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  4. Der Panda 3870 XP Beginner Level 2 | 26.03.2015 - 01:15 Uhr

    Hält sich die Waage, einiges eher schlecht und anderes wieder sehr gut.
    Mal sehen wie sich der "neue" Hyde nun so schlägt und auch die Anderen.

    @BlackWolf1982 Könnte es sein das du ein anderes Spiel meinst?O.o Bei Evolve ist Level max bei 40 und an deinem besagten Problem wird der Patch(falls du Evolve meinst) leider nicht viel ändern.
    So oder so haben Spieler mit Level 40 alle Level Perks zur Auswahl, wie z.B. +15%Schaden oder -15%Schaden und falls sie mit ihrem Char noch Elite sind gibts noch mehr Bonus auf die Waffen/Items.
    Und gegen ein eingespieltes Jäger Team ist eh schwer anzukommen, besonders als neuer Spieler. Genauso andersherum gegen ein Monster was sehr gut ist.

    @Lilu Das ist nicht dumm, das ist ein Skandal! >_<

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