Fallout 3: Operation Anchorage: Fallout 3 Erweiterung Releasedatum und erster Patch

Krieg bleibt immer gleich. Seid Anbeginn der Menschheit wird Blut vergossen. Im Namen Gottes, aus Gerechtigkeit oder aus purem Wahnsinn. 2077 stürzt die Welt in einen Atomaren Krieg, aber es war nicht das Ende der Welt wie viele…

Krieg bleibt immer gleich. Seid Anbeginn der Menschheit wird Blut vergossen. Im Namen Gottes, aus Gerechtigkeit oder aus purem Wahnsinn. 2077 stürzt die Welt in einen Atomaren Krieg, aber es war nicht das Ende der Welt wie viele prophezeit hatten. Der Mensch hatte die Welt zwar zerstört, doch Krieg bleibt immer gleich. Anfangs blieb tausenden Menschen auf der Ganzen Welt der Horror des Untergangs erspart, da sie Unterschlupf in riesigen Bunkern gefunden hatten. Doch als sie wieder an die Erdoberfläche wieder zurück kamen wurden sie von den Kreaturen der neuen Welt vernichtet. Bis auf die Flüchtlinge in Vault 101, dessen Tore sich nicht öffnen ließen. 200 Jahre lang hat Vault 101 den überlebenden Bürgern von Washington D.C. und Umgebung, heute nur noch Wasteland des Kapitols genannt, als Zufluchtsstätte gedient. Obwohl der globale Atomkrieg im Jahre 2077 die Vereinigten Staaten in Schutt und Asche gelegt hatte, erfreuten sich die Bewohner von Vault 101 eines Lebens frei vom steten Stress der Welt da draußen.

Am 27. Januar erscheint für 800 Microsoft Points die erste Erweiterung: Operation: Anchorage für Fallout 3.

Darüber hinaus hat Bethesda heute einen Patch veröffentlicht, der zahlreiche Bugs und Quest-Fehler beseitigt. Die Fixes wurden bereits im offiziellen Forum veröffentlicht:

Bug Fixes

  • Friends notification no longer causes the game to pause. (Playstation 3)
  • Fixed occasional crashes during loading and waiting.
  • Friendly or neutral NPC health bars, when taking damage, no longer flicker repeatedly.
  • Fixed issue where certain NPCs would occasionally disappear from the game.
  • Fixed issue where dead NPCs would occasionally come back to life.
  • Fixed rendering issue with the Gatling Laser gun’s tracers.
  • Fixed issue where the haircut menu would occasionally not appear properly.
  • Added ability to remap your VATS and pip boy buttons.
  • Fixed rare load/save issues that would cause NPCs to behave incorrectly.
  • Fixed issue where quest objectives would occasionally not update properly due to talking activators, intercoms and conversations.
  • Using Radaway from the Pip-Boy’s Status Menu repeatedly no longer crashes the game.
  • Player no longer gets stuck in level up menu if their skills are maxed out.
  • Fixed issue where multiple followers would occasionally not load into an interior.
  • Fixed rare issue with getting stuck in VATS mode.
  • Fixed rare crash with fighting NPCs with corrupted data.
  • In game radios will now play properly if player was listening to the radio in the Pip-Boy first. (Playstation 3)
  • Fixed rare crashes while loading and saving games.
  • Fixed rare issue where player would fall through the floor while in VATS.
  • Fixed occasional crash after scoring a critical hit in the head with a Railway Rifle.
  • Prevent NPCs from inadvertently dying from falling.
  • Fixed occasional issue where the controller would stop working properly.
  • Fixed crashes related to repeatedly equipping and dropping clothing and armor into the world.

Quest Fixes

  • Fixed several instances where quest item stayed in inventory permanently after completing quests.
  • Fixed an issue where the distress message would occasionally not play in Trouble on the Homefront.
  • In The Waters of Life quest, the Citadel gate will open properly if the player fast travels away after exiting the Taft Tunnels but before reaching the Citadel gate with Doctor Li.
  • For the Home Sweet Home quest, the broken protectrons in Big Town become active at the proper time.
  • In The American Dream quest, fixed specific issue which prevented the player from accessing their belongings in the locker by the door if they left the room first.
  • Fixed infinite caps exploit in Strictly Business quest.
  • Fixed rare instance where Dad would have no valid dialogue during The Waters of Life quest.
  • Prevent issue during the Finding the Garden of Eden quest where player would fade to black, instead of traveling to Raven Rock, while in combat with a follower.
  • Fixed several XP speech exploits with certain NPCs.
  • Fixed XP exploit with a robot in Fort Bannister.
  • Fixed issue where player’s controls can become locked permanently during The American Dream.
= Partner- & Affiliate-Links: Mögliche aufgeführte Angebote sind in der Regel mit sogenannten Affiliate-Links versehen. Mit einem Kauf über einen dieser Links unterstützt ihr Xboxdynasty. Ohne Auswirkung auf den Preis erhalten wir vom Anbieter eine kleine Provision und können diese Website kostenlos für euch anbieten.


2 Kommentare Added

  1. Burgimann 87 1380 XP Beginner Level 1 | 13.01.2009 - 21:21 Uhr

    800 MPs sind meiner Meinung nach in ordnung, ich freu mich schon drauf =)

    0
  2. GermanWildstorm 0 XP Neuling | 15.01.2009 - 17:12 Uhr

    sind ja immer 800ms.. aber trotzdem ganz schee abzocke von konsolern

    0