Bloodstained: Ritual of the Night: Zangetsu and Randomizer-Update erhält Termin

Das Zangetsu and Randomizer-Update für Bloodstained: Ritual of the Night erscheint noch diese Woche.

Das Zangetsu and Randomizer-Update für Bloodstained: Ritual of the Night wird am 7. Mai für Xbox One, PlayStation 4 und PC veröffentlicht. Spieler auf Nintendo Switch müssen bis Ende Mai bzw. Anfang Juni warten.

Mit dem Zangetsu and Randomizer-Update erhalten Spieler die Möglichkeit einen weiteren Spieldurchlauf als Zangetsu zu spielen, sofern sie das gute Ende genommen haben. Als Zangetsu können all seine Bewegungs- und Kampffähigkeiten genutzt werden. Statt den Scherben nutzt er die Kraft seines Schwertes, um Feinde auszuschalten, zusammen mit einigen Spezialfähigkeiten, die Manapunkte verbrauchen.

Beim Spieldurchgang mit Zangetsu sind Verbrauchsmaterialien, Ausrüstungsgegenstände, Crafting, Schatzkisten, Quests und Story-Cutscenes deaktiviert.

Ebenfalls im Update enthalten ist der Randomizer. Dieses Feature wurde bereits im März vorgestellt und ersetzt den gestrichenen Roguelike-Modus.

Mit dem Randomizer-Modus lassen sich bis zu acht Parameter für die Kampagne festlegen. Sie erlauben es euch etwa Quests, Spielziele, Ort für Speicherpunkte und mehr festzulegen.

Klappt den dolgenden Link auf, um Details zu den acht Parameter zu erhalten.

Paramater Details

Goal: This determines the win condition of the given Seed, and in turn has an effect on which items are designated “Key items” and how much of the map will be in play.

 

Key Items: These are items that are required to complete the playthrough. Other options can further alter these items. Items cannot be randomized in a way that prevents your progress.

* Shuffled: (Default) The Key Items are mixed up, but will always spawn in a Key Item location. Key items you earn from defeating a boss (ex. Double Jump) will still come from a boss – but not the same boss!

* Anywhere: Key items are added to the general item pool and can be found anywhere, depending on settings. With this parameter set, Boss rewards may be minor or even trivial.

 

Save / Warp Rooms:

* Unchanged: The rooms appear as they do in the core game.

* Mixed: (Default) The Save and Warp rooms are shuffled.

 

Items:

Retain Type: Items of a certain type, such as weapons, will always spawn where a weapon would spawn. For example, a chest that originally held a Whip may now hold a Rapier, but will never hold an HP consumable.

Retain Method: Items will always appear from the same method of spawn as they originally did. Ie. Items found in chests will shuffle amongst themselves, items hidden in walls will remain hidden in walls, etc.

Total Random: (Default) This lets any item spawn anywhere, regardless of the original item in said location. There may be additional limitations based on the other settings.

 

Enemy Drops: This setting governs anything dropped by enemies.

* Unchanged: Enemy Drops remain consistent with the main game.

* Mixed Shards: Enemies can drop any shards. Note if “Retain Type” is selected, this will keep Shards of the same type together (If an enemy drops an Effective Shard, it will now drop a different EffectiveShard).

Mixed Items: (Default) Only the physical items dropped by an enemy can be randomized. If “Retain Type” is selected, the drops will remain similar to the original setting (A weapon drop is replaced by a weapon drop).

Chaos: Items and Shards can both be randomly assigned and replaced by anything.

 

Quests

Unchanged: (Default) Quests are unchanged.

Shuffled: This distributes Quest Rewards in accordance with the other settings.Quest requirements will remain the same, but rewards are altered. This will obey the “Retain Type” (similar items shuffled in) “Retain Method” (current items are all shuffled amongst themselves) and “Total Random” settings.

 

Shops

Unchanged: (Default) The shop is unchanged from the main game.

Shuffled: This will obey the “Retain Type” (similar items shuffled in) “Retain Method” (current items are all shuffled amongst themselves) and “Total Random” settings.

 

Crafting : This setting affects all the crafting systems, Weapons, Cooking and Shards.

Unchanged: (Default) The shop is unchanged from the main game.

Shuffled: “Retain Type” governs the crafting ingredients. “Retain Method” governs the Crafting Results, and “Total Random” mixes both.

2 Kommentare Added

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  1. Ash2X 182360 XP Battle Rifle Man | 05.05.2020 - 16:38 Uhr

    Da hab ich mal richtig Bock drauf – hatte mich schon gewundert das Zangetsu nicht freispielbar war.

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  2. shdw 909 33295 XP Bobby Car Schüler | 05.05.2020 - 16:53 Uhr

    Hm. Hm. Also meinen ersten Durchlauf habe ich sehr genossen. Aber habe ich da Zeit für? 🤔

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