343 Industries ist sehr darum bemüht die auftretenden Fehler in Halo: The Master Chief Collection zu beseitigen. Nun ist ein neuer Patch verfügbar, der folgende Änderungen umsetzt und 523MB Festplattenspeicher benötigt. Erste Spieler-Stimmen auf Twitter berichten von einer erheblichen Verbesserung im Multiplayer.
Wir haben es nun auch ausprobiert und eine Verbesserung bemerkt. Zwar nicht beim ersten Match, aber in den darauf folgenden Partien. Die Spielverbindung in Halo 2: Anniversary Team-Showdown und -Rumble funktionierte schneller, wenn auch nicht immer perfekt. Nach der Runde blieb die Sitzung bei uns mehrfach bestehen (bis alle Spieler ausgestiegen sind) und die nächsten Runden konnten somit anschließend sofort ausgetragen werden. Ein guter Schritt in die richtige Richtung. Jetzt muss nur noch die Spielverbindung und das laden der Map viel schneller laufen, dann können die weiteren Verbesserungen vorgenommen werden.
Matchmaking
Made improvements to the way the matchmaking system handles player matching
Made improvements to the team selection process to improve team balancing
Made an update to the party system to improve searching with parties (2+ players)
Made further improvements to how matchmaking progress is communicated to the player
Made an update to ensure that players do not enter a non-joinable state after searching for a match
Made an update to ensure that the “Game Session” UI does not persist after leaving a matchmaking lobby
Resolved a variety of incorrectly displayed matchmaking prompts
Improved matchmaking roster presentation during team creation phase to remove roster flickering
Corrected a “connecting to host” message that incorrectly displayed during the matchmaking searching phase
Made an update to ensure that FFA players do not appear as if they are on the red team in the pre-game lobby
Party, Lobby, and Custom Games
Made an update to ensure that custom game settings persist between matches
Made an update to ensure that player’s player emblems load correctly when returning to lobby
Made an update to improve nameplate and emblem display
Improved the display of emblems in the “Games Session Details” screen
Made improvements to parties to ensure that parties are merged when the host joins another player and “brings party”
Made an update to improve party stability after completing a matchmaking game
Made an update to ensure that players are joinable after playing a matchmaking game
Stability
Made a variety of updates to improve UI stability
Resolved stability issues that occurred while viewing medals in “Player Details”
Made an update to prevent stability issues caused by controller disconnects
Made an update to improve post-game-carnage-report stability
Made an update to address in-game stability for Halo 2
Improved matchmaking stability while searching with parties (2+ players)
Addressed a crash that could occur after searching in the Halo 2: Anniversary Rumble playlist
Resolved a variety of miscellaneous stability issues to improve overall performance
Achievements
Made an update to ensure that the “Zealot” achievement is unlockable
Hat's endlich spürbar etwas gebracht?
Na dann teste ich ma
Unter ne halben Minute und ich war in nem Spiel aber rausgeschmissen wird man immer noch. Erfolge sind auch immer noch nicht frei geschaltet.
Nope, alles beim alten. Top!
Ich habe auch eine klare Verbesserung ausgemacht. Matchmaking geht doppelt so schnell jetzt.
Die Vermittlung ging heute relativ Schnell. Innerhalb von 90 Sekunden hat die Map geladen. Allerdings bin ich nach einem Verlorenem Spiel von Rang 8 auf 4 zurück. Das H2 Ranking hab ich noch nie Verstanden