Activision weiß um den aktuellen Frust der Spieler in Call of Duty und setzt sich Verbesserungen in den aktuellen Teilen der Shooter-Reihe als oberste Priorität.
Dazu verschob man jüngst auch den Start von Season 2 in Call of Duty: Vanguard und Call of Duty: Warzone.
Sowohl für Vanguard als auch für Warzone sind jetzt neue Updates verfügbar, die einen weiteren Schritt für eine bessere Spielerfahrung bedeuten sollen.
Das Update in Vanguard enthält unter anderem Fehlerkorrekturen und Balancing-Anpassungen für Waffen und löst zwei Probleme im Zombies Modus.
In Warzone wurden einige Kollisionsprobleme behoben, die es Spielern erlaubte durch Objekte zu schauen oder zu schießen.
Bei den Warzone-Waffen wurde das Katana einem Balancing unterzogen. So richtet es nun 150 statt bisher 135 Schaden an.
Weitere Details entnehmt ihr bitte den Patch Notes.
MULTIPLAYER
Bug Fixes
- Weapons
- Longshots now count when achieved through Incendiary Round’s damage over time
- When previewing the Welgun after unlocking Challenges in Multiplayer, the Welgun is no longer missing challenge details
- Corrected unintended behavior with Buck and Slug, which resulted in players getting headshot bonuses when shooting limbs
- Perks
- Players with the Fortified Perk are no longer immune to any fire damage including Flamenaut and Incendiary Grenade
- Killstreaks
- Fixed an issue where some players would not retain their Killstreaks in between rounds
- Users can no longer gain infinite ammo with a Killstreak bug exploit
Weapon Balancing
- Shotguns
- Akimbo Double Barrel Shotgun
- Damage has been reduced
- Akimbo Double Barrel Shotgun
- Attachments
- Buck and Slug
- Range has been reduced
- Buck and Slug
Adjusted CDL Recipes with the following:
- Match start timer is now 30 seconds
- Removed FMJ from Restricted List
- Respawn Delay Timer set to 3.5 seconds
- Suicide Respawn Delay Timer set to 4.5 seconds
- Added Incendiary Grenades to Restricted List
- Added Bombing Run to Restricted List
- All Killstreaks, except Artillery Strike and Cruise Missile, are restricted and not able to be used while in Ranked matches
ZOMBIES
- Artifacts
- Addressed an issue that could occasionally prevent the player’s Artifact from working properly after using a Self-Revive.
- Support
- Addressed an issue where Support weapons could provide infinite ammo.
BUG FIXES
- Fixed collision issues with various elements across Caldera allowing Players to exploit/peek/shoot through them.
- Fixed an issue causing the menu screen to flicker when attempting to join a friend or queue with a party.
- Fixed an issue with reload animations allowing certain Weapons to fire continuously.
- Fixed an issue causing Private Lobby hosts to crash.
- Fixed an issue causing the regular/Advanced UAV rewards from Big Game Bounty and [TOP SECRET] Contracts to not trigger if the player was in a vehicle or anti-air gun.
WEAPONS
Melee «
- Katana (VG)
- Damage increased from 135 to 150
- Standing Charge Range increased by 36.5%
- Crouching Charge Range increased by 17%
- Move Speed decreased by 2%
Mit dem Fortified Perk war man seit dem letzten Update immun gegen Feuer 😀 Hat echt spaß gemacht einen Flammenwerfer Juggernaut mit Nahkampf zu erlegen und der einfach nichts machen konnte außer rückwerts zu laufen xD
Das hört sich aber Böse an 😈
hab mich schon gefragt wer auf son blödsinn kommt das man immun gegen nen Flammenwerfer sein kann🤦♂️ gut das es wieder weg ist
Da arbeiten anscheinend verschiedene Teams dran die keine Ahnung vom ganzen haben 🤭
Dann gebt mal gas mit der Fehlerkorrektur, ich freu mich schon auf fehlerfreies zocken.
Bin gespannt wann es in den GP kommt 😀
Warzone ist leider nach wie vor ein Trümmerhaufen und unspielbar.